TROŠKA HISTORIE

Někdy na podzim v roce 2007 mi nabídl Miloš Černý.který vyrábí motory JAWA pro sajdkárkros motor o obsahu 450 ccm. že je tenhle prototyp třeba vyzkoušet v provozu. Trochu výzva.

A tím začaly noci strávený v dílně,otravování kamarádů a známejch. Ale nakonec byla do jarní výstavy MOTOCYKL hotová první čtyřkolka,která byla celá vlastně česká.

Podvozek ZR-MOTO 08 rám zkušebního prototypu vyrobila firma ŠTERBA Strakonice v základu 8l nádrž pod sedačkou může být karbonová. Pérovaní REIGER nebo dle přání. Přední ramena,zadní kyvka a odpružená tyč řizení SH-Jirka Kašpar Karbonové součastky prototypu vyrobil MPS corse Míra Schořovský+ Podvozek je možmo jednoduše upravit i pro zavody superquad.  Brzdy NISSIN nebo Brembo. brzdové kotouče a destičky GOLD FREN chladice vody a oleje B&S CHLADICE Motor AMS-JAWA 450, 625 nebo 710 výroba AMS Miloš Černý vodou chlazený čtyřdobý jednoválec DOHC 4-6 rychlostní převodovka

Jezdil jsem na ní MČR  a další závody. Ale taky to chtělo nějaký výsledky. Tak jsem jí nabídl k vyzkoužení Markovi Křepelkovi. kdo zná,tak JETEL.

Ten mi po rozjíždce v Ředhošti povídá,že je to na něj moc a at prej to zkusím dát PRSKYMU. To je prej Rus a ten to přepere. Tak jsem to zkusil a hned na dalším závodě jsme měli věnec.

Takže slovo dalo slovo a na další sezonu jsme se s MICHALEM PRSKAVCEM domluvili,že já dodám jawku a on bude dodávat výkony.

No a na další rok jsme postavili novou kolku kterou Michal pojmenoval BLACK BEAST. A jméno ji sedlo. Tolikrát se s ní Prsky popral a někdy nad ní i  vyhrál.

Ale pořád pokračoval vývoj a tak jsem měl vlastně výhodu. Co přežilo Michala,to už je dodnes bez problému. A Michal dokázal přivézt JAWU  k celkovému 3místu v Mistráku. To bylo největší potěšení a zadostiučinění těch nocí v dílně a pošklebků těch,který by to určitě udělali líp. Jen nic neudělali.

Je škoda,že Michal už se závodama skončil a tak zatím už věnce nevozíme. Já se jen tak vozím v mezích možností mojí fyzické kondice . No uvidíme,jak si s ní bude rozumět Petr Šnevajs.